Το Τζιτζίκι 1934

You Are Here:
Πρωτότυπο και πρωτοποριακό, αβρό και με δεικτικό πνεύμα που εκφράζει φιλοσοφικές σκέψεις με το χαμόγελο της σάτιρας, «Το τζιτζίκι» ανέβηκε από το θίασο Κώστα Μουσούρη στο θέατρο «Αλίκη» το καλοκαίρι του 1934 με αρκετά επιθεωρησιακά στοιχεία, χωρίς ωστόσο να είναι επιθεώρηση.
Με «Το τζιτζίκι» και την «Ιστορία της Αθήνας», σύμφωνα με τους κριτικούς του ο Τίμος Μωραϊτίνης έχει τη φιλοδοξία να καθιερώσει τη «φιλολογική» επιθεώρηση. Ο ίδιος πάντως σε συνέντευξη του χαρακτηρίζει το έργο «ένα είδος «ρεβύ» του κεφιού μου αλλά δεν είναι επιθεώρησις».
«Κάθε πράγμα νέον- γράφει ο Κώστας Οικονομίδης στο «Έθνος»- φυσικόν είναι να προκαλή αντιρρήσεις και η καινοτομία του κ. Μωραϊτίνη δεν μπορούσε παρά να ξαφνιάση κάπως ένα κοινόν, μολονότι από τα εκλεκτότερα, που έχει κακοσυνηθήσει από τα ακαλαίσθητα και χυδαιολόγα σύγχρονα θεάματα τα οποία έχουν οικειοποιηθεί εξ ολοκλήρου τον τίτλον της επιθεωρήσεως. Ο κ. Μωραϊτίνης όμως εκέρδισε την μάχην του. Το πνεύμα, η δροσιά, η σάτιρα, έμεινα κύριοι του πεδίου όπου εχαράχθει ήδη ένας δρόμος τον οποίον θα αναζητούν επιμόνως οι άνθρωποι που σέβονται εαυτούς, αλλήλους και το θέατρον, υπό οιανδήποτε μορφή».
Ο συγγραφέας, από θεατρική άποψη καινοτομεί και χαράσσει ένα καινούργιο δρόμο για την επιθεώρηση που την αποσπά από τη φύση του Βαριετέ. Για «Το τζιτζίκι», το θεατρικό είδος που λανσάρει ο Μωραϊτίνης και για το συγγραφέα γράφει ο Κ. Οικονομίδης στο «Έθνος» (5.8.1934) και ο Μ. Ροδάς στο «Βήμα» (3.8.1934).
Το τζιτζικι Τίμος Μωραιτινης Κριτικές

Το τζιτζικι Τίμος Μωραιτινης Κριτικές

Τίμος Μωραϊτίνης για το Τζιτζίκι!

Τίμος Μωραϊτίνης για το Τζιτζίκι!